بهداشت،ایمنی،امنیت،محیط زیست(HSSE)
بهداشت،ایمنی،امنیت،محیط زیست(HSSE)

بهداشت،ایمنی،امنیت،محیط زیست(HSSE)

وبلاگ تخصصی

(Frank& Morgan) روش فرانک و مورگان آنالیز ریسک

(Frank& Morgan) روش فرانک و مورگان   آنالیز ریسک

 

در هر صنعتی ، هرچند کوچک  تعداد خطرات موجود همیشه بیشتر از یک مورد بوده و از طرف دیگر  منابع مالی و فنی جهت کنترل همزمان خطرات شناسایی شده محدود است . لذا رده بندی خطرات بر اساس بزرگی و اهمیتشان در راستای کنترل آنها ضروری خواهد بود.

با مشخص کردن بزرگی خطرات  شناسایی شده علاوه بر این که سطح و اهمیت آنها مشخص خواهد شد ، میتوان در راستای حذف یا کنترل خطرات ، منابع موجود را به طور سریع و صحیح هدایت کرد .

از طرف دیگر این امر باعث می شود از اتلاف زمان و سرمایه های دیگر نیز جلوگیری شود ، زیرا ممکن است ارزیابی های انجام شده نشان دهند بعضی از خطرات با توجه به احتمال وقوع و شدت پیامدهایشان نیاز به کنترل نداشته یا حداقل نیازمند کنترل کمتری هستند .

مدیریت هر صنعتی جهت اختصاص منابع لازم برای کنترل ریسک نیاز به ابزاری کارآمد دارد تا بتواند بر اساس آن، ریسک موجود در صنعت را سطح بندی، ارزیابی ریسک در واقع بعنوان یک ابزار قوی، همواره مورد توجه مدیران بوده است. یکی از روشهای موجود برای ارزیابی و تعیین ریسک صنایع، روش فرانک و مورگان است .همچنین می توان برای مقایسه ریسک کارخانه های مختلف نیز استفاده کرد. تواند در این راستا، مورد استفاده قرار گیرد.

روش فرانک و مورگان دارای شش مرحله اساسی است:

 

دانلود کامل مطلب...

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد